مرغ خوشمزه زعفرونی رو تو هواپز درست کن!

مرغ خوشمزه زعفرونی رو تو هواپز درست کن!

مرغ خوشمزه زعفرونی رو تو هواپز درست کن!

شاید در استفاده از دستگاه سرخ کن بدون روغن برای بعضی غذاها مثل مرغ، شک داشته باشید! علت آن هم واضح است، بیشتر افراد نگران نپختن مغز مرغ هستند یا از خشک شدن بافت آن می‌ترسند! ولی شفاف بخواهم بگویم این است که نگرانی ندارد به شرطی که درست عمل کنید و تمام موارد را رعایت بفرمایید!

برای درست کردن مرغ در هواپز این راه را بروید و مطمئن باشید به نتیجه مطلوب خواهید رسید!

مرغ در هواپز

مواد لازم برای مرغ زعفرانی: 

هر تعداد تکه مرغی که دارید اشکالی ندارد فقط روی آنها را برش بدهید. با این کار بافت مرغ راحتتر به مرحله پخت می‌رسد و همان نگرانی شما برطرف خواهد شد!

ماست 2 قاشق غذاخوری

پول بیبر، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و ادویه مخصوص مرغ به میزان لازم

پیاز خلالی: یک عدد

روغن زیتون یا روغن مخصوص پخت و پز یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به قدر سخاوت شما!

تمام این مواد را با تکه‌های مرغ مخلوط کنید و حسابی ماساژ بدهید تا همه نواحی مرغ‌ها با این مواد آمیخته شود. بعد به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. این ماندگاری مرغ با مواد خیلی اهمیت دارد و سعی کنید آن را حذف نکنید!

رسیدیم به مرحله پخت و اینجای کار خیلی اهمیت ویژه دارد! در کف دستگاه حتما کاغذ نسوز قرار بدهید یا اینکه مرغ را داخل ظرف مناسبی که بتوانید وارد هواپز کنید بگذارید! علت این کار چیست؟! به اندازه نصف استکان کوچک آب روی مرغ بریزید! این کار باعث می‌شود بافت مرغ خیلی بهتر و آبدارتر بپزد و بماند!

دستگاه را روی 180 درجه قرار بدهید و به مدت 35 دقیقه مرغ‌ها را بپزید. البته اگر از دستگاه هواپزی استفاده می‌کنید که خودش دستور پخت مرغ را دارد از همان گزینه هم می‌توانید استفاده کنید.

حتما و تاکید می‌کنم حتما، بین پخت به مرغ‌ها سر بزنید و اگر لازم بود آن ها را زیر و رو کنید. ضمن اینکه دمای دستگاه‌ها با همدیگر ممکن است متفاوت باشد و این کار به مرور دست شما خواهد آمد.

 یک مساله دیگر هم وجود دارد، اگر تمایل دارید در کنار مرغ هویج، فلفل دلمه‌ای و هر نوع سبزی دیگری قرار بدهید ابتکار عمل دست خود شماست! از آنجا که سبزیجات زودتر می‌پزند وسط پخت می‌توانید آنها را به مرغ اضافه کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد