نکات طلایی خرید قابلمه

نکات طلایی خرید قابلمه

نکات مهم در انتخاب قابلمه

در دکوراسیون آشپزخانه همیشه وسایل های کوچک نیز تاثیر زیادی در شیک و زیبا بودن دکوراسیون خانه دارند. وقتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه صحبت میکنیم همه ی ما به وسایل های کوچک و بزرگ مانند یخچال لباسشویی و ظرف های غذا خوری فکر میکنیم. ظرف های غذا خوری جزو وسایل هایی در دکوراسیون خانه هستند که حتی اگر تاثیر منفی در دکوراسیون خانه داشته باشند برای پختن غذا به آنها نیاز دارید امروزه بیشتر افراد همه ی قابلمه ها را سرویس و ست خرید میکنند. که با این کار همه ی قابلمه های مورد نیاز را بصورت یکجا میخرند.
قابلمه ها جزو وسایل مهم در دکوراسیون آشپزخانه هستند که همیشه لازم هستند برای اینکه بتوانید به مدت طولانی از قابلمه ها استفاده کنید باید در هنگام خرید به کیفیت آن بیشتر توجه کنید قابلمه ها انواع مختلفی دارند که با توجه به بودجه ی خود میتوانید بهترین مدل قابلمه را خرید کنید. معمولا افرادی که به فکر یک دکوراسیون مدرن و کامل هست همیشه از وسایل های ست و هماهنگ با سایر وسایل ها در دکوراسیون آشپزخانه استفاده میکنند یکی از وسایل هایی که هم کاربرد زیادی دارند و هم استفاده از ست آنها تاثیر مثبت در دکوراسیون آشپزخانه دارد قابلمه ها هستند.

 چرا خرید سرویس قابلمه واجب است ؟

خرید سرویس قابلمه امروز بسیار رایج است و بیشتر افراد اقدام به خرید سرویس قابلمه می کنند که معمولا سرویس ها قیمت بسیار بالایی دارند که در ادامه می خواهیم بگوییم چرا خرید سرویس قابلمه بهتر است و این سرویس ها مناسب چه کسانی می باشد .

اول اینکه در این سرویس ها ، انواع قابلمه با سایز های مختلف وجود دارد که ابعاد و مدل مختلفی دارند ، و این سرویس ها برای هر خانواده ای مورد نیاز است و به طوری که برای غذاهای مختلف به سایز قابلمه های مختلف نیاز پیدا میکنید معمولا سایز قابله را بر اساس قطر داخلی آن می‌سنجند و همانطور که گفتیم انتخاب سایز های مختلف بستگی به نیاز و غذاهایی که درست میکنیم و تعداد افراد خانه دارد به عنوان مثال قابلمه ی سایز ۳۰ برای مناسب غذا درست کردن برای ۱۰ نفر است و اگر می خواهید برای ۴ نفر غذا درست کنیم قابلمه ی سایز ۲۴ مناسب می باشد .یکی از مزایای خرید سرویس قابلمه افزایش طول عمر آن هاست چرا که وقتی در قابلمه ای به اندازه ی ظرفیت آن غذا درست میکنیم عمر آن بیشتر می شود و کیفیت خود را حفظ میکند .  در مورد جنس سرویس ها هم بستگی به غذایی که درست میکنید دارد اگر غذاهای سرخ کردنی زیاد درست میکنید قطعا سرویس های چدن بهترین انتخاب است ، اگر آش و غذاهای خورشتی درست میکنیم قابلمه های استیل مناسب هست لازم به ذکر است که قیمت سرویس قابلمه بستگی به تعداد قابلمه ها و جنس آن دارد.

راهنمای خرید سرویس قابلمه مناسب

قابلمه ها انواع مختلفی دارند که با توجه به مدل و کیفیت خود دسته بندی میشوند.در اینجا انواع جنس های قابلمه ها را توضیح میدهیم تا اطلاعات کافی برای خرید قابلمه را داشته باشید:قابلمه های چدن: در رابطه با چدن می توان گفت که در واقع چدن فلزی است که مدت زیادی گرم می ماند. این ماده آلیاژی از آهن است و اگر در شمایل قابلمه ارائه شود می تواند با خراش سطحش زنگ بزند. این نوع از قابلمه ها معمولا عمر طولانی و همینطور وزن بالایی دارند و برای پخت و پزهای طولانی و یکنواخت هم گزینه های مناسبی به شمار می روند. قابلمه های استیل:شاید بتوان گفت که قابلمه های استیل نسبت به سایر انواع قابلمه ها بهداشتی تر هستند و به نوعی نیز از دوستداران طبیعت به حساب می آیند. این نوع از قابلمه ها عمر طولانی دارند و زنگ نمی زنند. علاوه بر این واکنشی هم نسبت به غذا ندارند، با این حال حرارت را به صورت کاملا مستقیم انتقال می دهند و همین مسئله هم ممکن است باعث شود تا غذای شما سریع تر بسوزد. قابلمه های تفلون: درست است که سرویس قابلمه تفلون از محبوب ترین نوع قابلمه ها به حساب می آیند ولی با این حال اگر بخواهیم آن را با بقیه قابلمه ها مقایسه کنیم انتخاب چندان مطمئنی به شمار نمی رود. نکته ای که در رابطه با قابلمه های تفلون وجود دارد فلز سنگین کادیون موجود در آنهاست! این فلز بر اثر استفاده های پی در پی از این قابلمه ها وارد مواد غذایی می شوند و همین مسئله نیز احتمال ابتلا به سرطان و همینطور بیماری های دیگر را افزایش می دهد. قابلمه های گرانیتی:روکش های گرانیتی در میان سایر پوشش های نچسب داراب دوام و سختی بسیار و بیشتری است. ویژگی مهم گرانیت آن است که گرما را در خود نگه می دارد و غذا هم در آن دیرتر از سایر ظروف معمولی می سوزد. تمیز کردن و شست و شوی قابلمه های گرانیتی ساده ای و به دلیل نچسب بودن می تواند میزان روغن مصرفی شما را کاهش دهد

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد