راهنمای خرید قابلمه گرانیتی

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی

راهنمای جامع خرید بهترین قابلمه گرانیتی

راهنمای جامع خرید بهترین قابلمه گرانیتی

از آنجایی که در سال های اخیر ظروف پخت و پز گرانیتی بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی سرویس قابلمه گرانیتی بپردازیم و یک راهنمای جامع برای خرید قابلمه گرانیتی ارائه دهیم.

قبل از شروع لازم است به معرفی قابلمه گرانیتی بپردازیم. سرویس ظروف گرانیتی به دسته ای از ظروف پخت و پز دارای روکش نچسب گفته می شود که جز شباهت های ظاهری هیچ ربطی به سنگ گرانیت (Granite) ندارند. ظروف گرانیتی امروزی و مدرن دارای بدنه ای عمدتا فلزی هستند که روی آن ها یک روکش شیشه ای کشیده شده است. در بین پوشش های نچسب، روکش گرانیت از همه بادوام تر و سخت تر است. گرانیت به دلیل جنس خود، گرما را نگه داشته و غذا در آن دیرتر از ظروف معمولی می سوزد. تمیز کردن گرانیت بسیار ساده است. به دلیل نچسب بودن مصرف روغن را کاهش می دهد. چون گرانیت ماده ای طبیعی است، طعم غذا را تغییر نمی دهد. به دلیل بهره مندی از سطحی شیشه ای و نچسب و همچنین استحکام و ماندگاری فوق العاده بالا بدنه فلزی، انواع قابلمه گرانیتی در مدت زمان اندکی به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا کرده اند. از سوی دیگر سطح شیشه ای ظروف گرانیتی که از ذوب کردن و آمیختن لعاب رسی و فلز در دمای بسیار بالا به دست می آید، به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک سطحی نچسب، بی عیب و نقص و نفوذناپذیر را در اختیار شما قرار می دهد.

آیا پختن غذا در قابلمه گرانیتی خطری دارد؟

قابلمه گرانیتی امروزی از لایه چدنی بسیار نازک و لایه ای از لعاب مرغوب تشکیل می شوند. همان طور که گفته شد روکش شیشه ای این نوع ظروف فاقد هر گونه عیب و نقصی است و هیچ ماده شیمیایی خطرناکی را به غذای در حال پخت انتقال نمی دهد. این ظروف در تماس با مواد غذایی مختلف نیز هیچ واکنشی از خود نشان نداده و رنگ و طعم غذای شما را تغییر نمی دهند. اگر روکش شیشه ای قابلمه گرانیتی آسیب ندیده باشد، پخت و طبخ انواع مواد غذایی در آن ها، حتی غذاهای دارای خاصیت اسیدی بسیار بالا کاملا ایمن و بی خطر است. اگر خط و خراشی رو بدنه فلزی این ظروف به وجود آید، هیچ تاثیری روی سلامت و ایمنی مواد غذایی نخواهد داشت. اما اگر روکش شیشه ای دچار خراش شده باشد، توصیه می شود که پخت و ذخیره سازی مواد غذایی در ظروف گرانیتی را متوقف سازید.

راهنمای خرید سرویس قابلمه گرانیتی

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید سرویس قابلمه گرانیتی باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت و بهداشت این گونه ظروف است. در حال حاضر یکی از بهترین محصولات موجود در بازار سرویس قابلمه گرانیتی هوم کینگ است که با ضمانت نامه ۵۰۰ روزه عرضه می شود. علاوه بر آن برند هایی همچون یونیک، دسینی، بوش، زرساب، فیلون، هلنا، کاندید و راکلند نیز ظروف گرانیتی اصل و درجه یک را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

یکی دیگر از روش های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل توجه به ویژگی هایی است که باعث متمایز شدن این گونه ظروف می شود. سرویس قابلمه سرامیکی مزایای منحصر به فردی دارد که با شناخت آن ها به راحتی می توان محصولات درجه یک را از نمونه های تقلبی و بی کیفیت تشخیص داد.

مزایای سرویس قابلمه گرانیتی

  • بدنه چدنی این ظروف گرما را در کمترین زمان ممکن و به صورت مساوی در سرتاسر ظرف پخش می کند.
  • وزن ظروف چدنی با روکش گرانیتی نسبت به ظروف سنتی از جنس چدن کمتر است، در نتیجه حمل و نقل آن آسوده خواهد بود.
  • تمیز کردن سطح شیشه ای و نچسب ظروف گرانیتی بسیار آسان است.
  • غذاهای پخته شده در ظروف سرامیکی بسیار لذیذ و ترد خواهند بود.
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ظروف گرانیتی، سرویس های متشکل از این ظروف را به انتخابی ایده آل برای مشتریان تبدیل کرده است.
  • این ظروف قابل استفاده در فر و مایکروویو می باشند.
  • ظروف گرانیتی دارای کاربردهای زیادی هستند و در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند.
  • سرویس قابلمه گرانیتی هوم کینگ عرضه شده در مجموعه تخصصی نت منزل دارای ۵۰۰ روز گارانتی است.

معایب سروی قابلمه گرانیتی

  • ظروف گرانیتی دارای بدنه ای نازک هستند و گرما برای مدت زمان طولانی در آن ها باقی نخواهد ماند.
  • روکش داخلی ظروف گرانیتی نازک و حساس است و در صورت استفاده نادرست و برخود با زمین دچار شکستگی و خراش می شود.
  • در مواردی ممکن است سطح نچسب ظروف گرانیتی در طبخ غذاهای سرخ کردنی به خوبی عمل نکند و مقداری از ماده غذایی به ظرف بچسبد.

نگهداری و شست وشوی ظروف گرانیتی

برخورداری از سطح نچسب باعث شده است شستن ظروف گرانیتی فرایندی فوق العاده ساده و آسان باشد. تقریبا اکثر ظروف گرانیتی قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی هستند مگر اینکه تولید کننده نظر دیگری داشته باشد. اما به هر حال چیزی که مشخص است سهولت در شست و شوی دستی این ظروف می باشد.

برای جداسازی تکه های سوخته غذا به طوری که به سطح نچسب قابلمه یا تابه گرانیتی آسیبی نرسد، بهتر است ظرف را با آب گرم و مایع ظرفشویی پر کرده و اجازه دهید برای چند ساعت در همین حالت بماند. سپس با استفاده از پد نرم یا تکه ای پارچه سوختگی را جدا کرده و ظرف را آب بکشید.

در هنگام استفاده از ظروف گرانیتی سعی کنید از گرم کردن بیش از حد بدنه ظرف خالی خودداری کنید.

به منظور حفظ کیفیت ظرف و جلوگیری از شکستن روکش شیشه ای تعبیه شده در داخل ظروف گرانیتی هرگز اجازه ندهید این گونه ظروف از ارتفاع سقوط کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد