تشخیص قاشق و چنگال خوب [چطوری ست قاشق و چنگال اصل بخرم؟]

تشخیص قاشق و چنگال خوب [چطوری ست قاشق و چنگال اصل بخرم؟]

راهنمای خرید قاشق چنگال خوب

تشخیص قاشق و چنگال خوب [چطوری ست قاشق و چنگال اصل بخرم؟]

خیلی موقع ها بوده که از سرویس قاشق و چنگالی که خریده بودم ناراضی بودم چرا که بعد از مدتی استفاده رنگ آن ها عوض میشد و حالتی سیاه و کدر پیدا می کرد . برای همین تصمیم گرفتم تا به جای خرید این مدل قاشق و چنگال های بی کیفیت با صرف هزینه و وقت بیشتری سرویس قاشق چنگال با کیفیت تری را خریداری کنم اما مسئله ای که وجود داشت در رابطه با تشخیص قاشق و چنگال خوب و اصل می باشد که من هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشتم اما توانستم با پرس و جو از دیگر افراد که خودشان اکثرا فروشنده و کارشناس بودند اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورم و تصمیم دارم این اطلاعات را با شما هم به اشتراک بگذارم.

البته این نکته را هم بیان کنیم که در استفاده از سرویس قاشق و چنگال لازم است نکات مهمی را رعایت کنید چرا که به کمک این نکات می توانید عمر سرویس خود را افزایش دهید ، در ادامه ما این ما این نکات را بررسی کرده ایم . پیشنهاد می کنم قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال خود مطلب بهترین مارک سرویس قاشق چنگال و راهنمای خرید قاشق و چنگال فله ای را مطالعه کنید .

تشخیص قاشق و چنگال خوب

در این جا باید بیان کنیم که قاشق و چنگال ها اکثرا از فولاد ضد زنگ و یا استیل ساخته می شوند ، این جنس از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در برابر خوردگی و درجه حرارت بالا به خوبی عمل می کند . فولاد ضد زنگ در واقع دارای ده درصد کروم و مقدار بسیار کمی نیکل هستند ، در این جا باید بیان کنیم که هر اندازه درصد کروم بالاتر باشد مقاومت جنس استیل نیز افزایش پیدا می کند . البته این مقاومت در مقابل زنگ زدگی و ایجاد لکه بیشتر موثر است و وجود نیکل هم بیشتر برای روشن تر شدن فلز انجام می شود . مدل قاشق و چنگال های جعلی دارای یک قطعه فلز هستند که در دمای بالا به راحتی گرم شده و با دست تغییر شکل پیدا می کنند .

1. توجه به میزان درخشندگی

قاشق و چنگال های اصل که از کیفیت بالایی برخوردار هستند درخشندگی و براقیت خوبی نیز دارند اما مدل قاشق و چنگال های برقی تا حدودی به صورت مات هستند و آن براقیت و شفافیت استیل اصل را ندارند . یکی از اصلی ترین راه های تشخیص قاشق و چنگال خوب بررسی میزان درخشندگی و شفافیت آن می باشد .

2. استفاده از آهنربا در تشخیص قاشق و چنگال اصل

جنس فولاد ضد زنگ و یا همان استیل خودمان به راحتی جذب آهنربا نمی شود ، برای تشخیص این کار در حین خرید می توانید یک آهنربای کوچک با خود داشته باشید و آن را بر روی سروس قاشق و چنگالی که می خواهید خریداری کنید تست کنید .

3. توجه به اعداد درج شده بر روی قاشق و چنگال ها

یکی از روش ها در تشخیص قاشق و چنگال خوب توجه به عدد درج شده بر روی تک تک قاشق و چنگال ها می باشد . معمولا بر روی قاشق و چنگال ها اعداد 18/10، 18/8 و 18/0 حک شده است که از بین این اعداد ، عدد 18/10 نشانگر بالاترین میزان کیفیت استیل و یا فولاد ضد زنگ است که از ویژگی های آن می توان به مقاومت بالا در برابر خط و خراش و سیاهی قاشق و چنگال ها اشاره کرد .

قاشق و چنگالی که بر روی آن ها عدد 18/0 حک شده است در مقابل اعداد دیگر نشان دهنده کیفیت پایین تر می باشند ، بدین معنی است که احتمال خوردگی آن بالاتر خواهد بود و علت آن هم نبود نیکل می باشد .

4. بررسی وزن قاشق و چنگال

نکته دیگه در بررسی کیفیت قاشق و چنگال اصل و خوب توجه به میزان وزن محصول یعنی سبکی و سنگینی آن می باشد . قاشق و چنگالی که از کیفیت بهتری برخوردار است معمولا سبک تر است ، فرض کنید دو عدد قاشق با ضخامت تقریبا برابر در دست دارید اما یکی از آن ها سبک تر است که آن نشان دهنده استفاده از فلز استیل می باشد چرا که وزن و چگالی فلز های جعلی بیشتر است . این مورد را می توان یکی از راه های تشخیص قاشق و چنگال خوب در بازار دانست .

نکته : اگر یقین دارید که دو سرویس که در دست دارید هر دو از استیل و یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است پیشنهاد ما در این جا سرویس سنگین تر می باشد چرا که نسبت به استیل نازک تر از مقاومت بالاتری برخوردار است و البته قیمت آن ها هم گران تر می باشد چرا که این نوع قاشق و چنگال در برابر خمیدگی و آسیب پذیری مقاوم هستند .

 بررسی وزن قاشق و چنگال در تشخیص قاشق و چنگال خوب

نکات مهم در خرید سرویس قاشق و چنگال خوب و با کیفیت

حال که با راه های تشخیص قاشق و چنگال اصل آشنا شدید توصیه می کنم راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال جنس خوب را هم مطالعه کنید تا راحت تر بتوانید سرویس مورد نیاز خود را پیدا کنید .

1. بررسی جنس و کیفیت قاشق و چنگال

مدل سرویس های قاشق و چنگال در انواع مختلفی و در طرح و جنس های گوناگونی در بازار وجود دارند . در رابطه با جنس قاشق و چنگل ها هم باید بیان کنیم که قاشق و چنگال ها را از جنس های نقره ، استیل یا فولاد ضد زنگ و حتی طلا و … نیز می سازند . مدل های نقره و طلا از قیمت بالاتری برخوردار هستند مدل های پرفروش قاشق و چنگال هایی می باشند که از ترکیب فلزاتی چون استیل ضد زنگ ، تیتانیوم ، نیکل ، کروم نیز ساخته شده اند . که در دو رنگ استیل و طلایی در بازار وجود دارند . در رابطه با بررسی کیفیت قاشق و چنگال ها هم پیش تر به صورت کامل توضیح دادیم و را ه های تشخیص قاشق و چنگال خوب و اصل را معرفی کردیم .

2. بررسی تعداد قطعات موجود در سرویس

در زمان خرید سرویس خود نکته ای که خیلی اهمیت دارد بررسی تعداد قطعات می باشد . باید تعداد افرادی که ممکن است به منزل شما بیایند را بررسی کنید و با توجه به آن یک ست مناسب با تعداد مناسب را خریداری کنید . به عنوان مثال برخی از افراد ترجیح می دهند به جای خرید سرویس 24 نفره دو دست ست 12 نفره خریداری کنند که در این حالت از هر قطعه دو جفت خواهید داشت اما برخی هم هستند که همان ست 24 نفره را ترجیح می دهند چرا که نسبت به 12 نفره ارزان تر هستند . ما در ادامه در داخل جدول بیان می کنیم که هر سرویس چند پارچه برای چه تعداد افرادی کاربرد دارد .

ست 5 پارچه مناسب برای یک نفر

ست 20 پارچه مناسب برای 4نفر

ست 45 پارچه مناسب برای 8 نفر

ست 62 پارچه مناسب برای 12 نفر

3. بررسی اجزای سرویس قاشق و چنگال

در بیشتر سروس های قاشق و چنگال قطعات اضافه ای چون چنگال مخصوص دسر ، قاشق شکلات خوری و قطعات فانتزی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است چندان کاربرد نداشته باشد اما در برخی از مواقع ممکنه یک قطعه اصلی که مورد نیاز شما است را سرویس مورد نظر نداشته باشد که در این حالت توصیه می کنم حتما قطعه را در همان لحظه به صورت جداگانه خریداری کنید .

از اجزایی که از هر کدام از آن به اندازه تعداد افراد وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

قاشق غذاخوری

قاشق سوپ‌خوری

قاشق شربت‌خوری

قاشق چای‌خوری یا قهوه‌خوری

چنگال غذاخوری

چنگال سالاد

چنگال دسر

چنگال مخصوص سرو ماهی

کارد غذاخوری

کارد مخصوص برش کرده و پنیر

کارد مخصوص سرو ماهی

کارد استیک

اما از جمله الز قطعاتی که تهتعداد آن در سرویس ها متغیر است می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ملاقه برای سوپ و خورشت

قاشق بزرگ برای کشیدن غذا

کفگیر برای برنج

چنگال بزرگ برای کشیدن غذا

4. نوع جعبه و بسته بندی سرویس قاشق و چنگال

بعد از تشخیص قاشق و چنگال خوب ، بررسی بسته بندی مهم است . سرویس های قاشق و چنگال یا به صورت کنسولی هستند که حالت میز مانند دارند و یا به صورت چمدانی و یا شبیه به کیف سامسونت نیز هستند که صد در صد مدل کنسولی از طرز قیمت بالاتری برخوردار می باشد . باید بیان کنیم که استفاده از مدل کنسولی راحت تر است و در جای ثابتی قرار دارد اما مسئله ای که وجود دارد جاگیری آن می باشد .

بسته بندی سرویس قاشق و چنگال

5. توجه به میزان بودجه مورد نیاز

در زمان خرید سرویس قاشق و چنگال خود ابتدا سعی کنید میزان بودجه ای که می خواهید برای آن بپردازید را بررسی کنید و با توجه به آن بودجه بهترین سرویس قاشق و چنگال را برای خود خریداری کنید .

6. خرید از بهترین مارک های قاشق و چنگال

در مطلب بهترین مارک سرویس قاشق و چنگال که در بالا لینک آن را قرار داده ایم می توانید با محبوب ترین و معتبر ترین برند های تولید کننده ست قاشق و چنگال نیز آشنا شوید . در ایران از محبوب ترین برند ها می توان به ناب استیل ، پاشا و ایران استیل نیز اشاره کرد .

تشخیص قاشق و چنگال خوب

نکات مهم در استفاده از قاشق و چنگال اصل

در زمان شست و شوی آن ها از سیم ظرفشویی ها استفاده نکنید .

اگر قابل استفاده درون ماشین ظرفشویی هستند میتوانید ان ها را درون ماشین ظرفشویی بشویید .

سعی کنید زیاد در زمان استفاده ف محکم به هم برخورد نکند تا خط و خشی بر روی آن ها ایجاد نشود .

بعد از هر بار استفاده از قاشق و چنگال ان ها را سریع بشویید .

در زمان شست و شو از شوینده های نامناسب استفاده نکنید .

به هیچ عنوان قاشق و چنگال خود را با ظروف نقره درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید .

نکات مهم در استفاده از قاشق و چنگال اصل

ست قاشق و چنگال سنگین بخرم یا سبک ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سرویس استیل وزن سبک تری نسبت به سرویس هایی که از فلز های جعلی ساخته شده اند دارند بنابراین پیشنهاد ما ست سبک تر است البته نکته ای در این جا وجود دارد که باید آن را مطالعه کنید .

سرویس قاشق و چنگال مات بهتره یا براق ؟

درصد زیادی از پاسخ این سوال به سلیقه خودتان مرتبط است اما به صورت کلی باید بیان کنیم که سرویس قاشق و چنگال اصل از شفافیت و درخشندگی بیشتری برخوردار است .

در تشخیص قاشق و چنگال اصل آهنربا موثره ؟

در این جا باید گفت بله یکی از راه های تشخیص قاشق و چنگال خوب استفاده از آهنربا می باشد که در اینجا به صورت کامل توضیح داده ایم

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد