راهنمای خرید کتری و قوری 1403

راهنمای خرید کتری و قوری 1403

نکات لازم هنگام خرید کتری و قوری


کتری قوری یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه است که این روزها خرید قوری و کتری از فروشگاه های آنلاین در بین مردم بسیار رایج است مدل های بسیاری اعم از لعابی، استیل، برقی و شیشه ای دارد. شما هم اگر در خرید کتری و قوری تردید دارید و نمی دانید کدام مدل را امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

سماور، کتری و قوری‌های روگازی، کتری‌های برقی یا انواع چای‌سازها از معمول‌ترین وسایلی هستند که برای دم کردن چای از آنها استفاده می‌شود. وسایلی که هرکدام سهمی از میزان فروش لوازم خانگی را در اختیار دارند. اما هر کدام از این کالاها دارای انواع گوناگونی هستند که انتخاب بین نمونه‌های گوناگون این کالاها را برای خریدار مشکل می‌کند. اما امروزه خرید قوری وکتری ست و زیبا طراحی و ساخته شده اند نیاز نیست تا آن هارا جدا بخرید برای اینکه بتوانید دکوراسیون آشپزخانه ی خود را شیک و مدرن کنید این وسایل های شیک طراحی شده اند کتری و قوری طوری ساخته شده اند که علاوه بر اینکه میتوانید از کاربرد آن در دکوراسیون خانه استفاده کنید میتوانید به عنوان یک وسایل شیک و زیبا در خانه نیز استفاده کنید امروزه معمولا همه ی وسایل های خانه ست ساخته میشوند مثل ظروف چینی که معمولا ست ساخته میشود کتری و قوری نیز در جنس مناسب وظاهری زیبا  ساخته شده اند میتوانید از آن در دکوراسیون خانه بخوبی استفاده کنید.همه ی افراد به دنبال یک دکوراسیون شیک و مدرن برای آشپزخانه ی خود هستند و در عین حال میخواهند براحتی همه ی وسایل هایی که دارند از آن استفاده کنید کتری و قوری یکی از وسایل هایی است که بیشتر از آن استفاده میشود و پر مصرف ترین وسایل در دکوراسیون آشپزخانه هستند پس حتمی باید یک کتری و قوری مناسب در دکوراسیون خانه ی خود داشته باشید.پس با ما همراه باشید تا انواع کتری و قوری را با هم بررسی کنیم.

معرفی 7 نوع کتری و قوری

کتری و قوری لعابی

کتری قوری لعابی

این روزها با جایگزین شدن کتری و قوری‌ها به جای سماورهای قدیمی، کتری و قوری های لعابی طرفداران به خود جلب کرده اند و جایگزین سماورهای بزرگ ذغالی، نفتی و برقی شدند.  هر چند چایی که در سماورها به عمل می آیند تا حد زیادی طعم دلچسب و منحصر به فرد خودش را داشت اما کتری و قوری های لعابی کار را برای کاربران خود ساده تر کردند و تا حد زیادی عطر و طعم چای را حفظ می کنند. کتری و قوری های لعابی تا حد زیادی عطر و طعم چای را حفظ می کنند.
در بسیاری از خانه های امروزی می توانید در کنار سماورهای برقی یک کتری و قوری لعابی را برای مصارف روزانه ببینید. شما هم می توانید از سماور خود به عنوان المان دکوری در کنار کتری و قوری در فضای آشپزخانه خود استفاده نمایید.

کتری و قوری برقی

گرانترین کتری قوری

کتری و قوری های برقی از جمله لوازمی هستند که امروزه در بیشتر خانه ها  یافت می شود هرچند برخی عقیده دارند که عطر و طعم چای را حفظ نمی کند اما به لحاظ عملکرد سریع در کمترین زمان ممکن خرید قوری و کتری بسیار پرطرفدار است.
کتری و قوری برقی معمولا به دو صورت در بازار وجود دارد نوع سماوری و ساده ی آن که می توانید با توجه به فضای اپن آشپزخانه و سلیقه ی خود یکی از آن ها را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید توجه داشته باشد که حضور کتری و قوری های برقی برای آشپزخانه های مدرن و یا سبک صنعتی می تواند بسیار جذاب باشد.

در دنیای مدرن امروز سرعت حرف اول را می زند و تکنولوژی توانسته است این سرعت عمل را برای تمام ابزار و تجهیزات به وجود آورد.به لحاظ عملکرد سریع در کمترین زمان ممکن بسیار پرطرفدار است.
کتری و قوری برقی معمولا به دو صورت در بازار وجود دارد دو نوع کتری برقی سماوری و کتری ساده  آن که می توانید با توجه به فضای اپن آشپزخانه و سلیقه ی خود خرید قوری و کتری یکی  را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید توجه داشته باشد که حضور کتری و قوری های برقی برای آشپزخانه های مدرن و یا سبک صنعتی می تواند بسیار جذاب باشد.

 

کتری و قوری شیشه ای

کتری قوری پیرکس

قوری های پیرکس و یا قوری های شیشه ای امروز بسیار پر طرفدار شده اند این قوری ها که معمولا برای دم کردن گیاهان دارویی و دمنوش ها مورد استفاده قرار می گیرند به لحاظ شیشه ای بودن سطح شان فرآیند عمل آوردن دمنوش ها را به خوبی نشان می دهد و جذابیت خاصی را برای کاربرانشادن دارد، کتری این قوری ها معمولا از نوع لعابی بوده که با انواع قوری های چینی و شیشه ای و.... مورد استفاده قرار می گیرد.

قوری پیرکس دارای مدل های مختلف و متنوع در بازار قوری میباشد.بر حسب کیفیت و اندازه قیمت گذاری میشود.
انواع مختلفی از قوری پیرکس از قبیل قوری پیرکس حرارت مستقیم قوری پیرکس چای ساز قوری پیرکس ساده و  قوری پیرکس صافی دار در بازار وجود دارد.

 

قوری های چینی 

کتری قوری ارزان

امروزه ظروف چینی جایگاه مناسبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارند به طوری که بیشتر وسایل ها در خانه از جنس چینی هستند و ظرف های چینی بدلیل کیفیت بالا و ظاهر زیبایی که دارند فضایی زیبا و شیک در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد میکنند.قوری های چینی کاربرد های مختلف در رستوران و خانه ها دارند بیشتر افراد برای قرار دادن در دکور خانه و بیشتر آنها برای استفاده و تزئین سفره و پذیرایی از مهمان ها استفاده میکنند. قوری های چینی در رنگ و طرح های مختلف طراحی شده اند پس در هنگام خرید قوری و کتری به دکوراسیون خانه ی خود نیز توجه کنید و قوری  مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد خرید قوری و کتری برای دکوراسیون خانه ی خود هستید حتمی رنگ و طرح آن را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین و شیک ترین قوری برای دکوراسیون خانه ی خود انتخاب کنید. قوری‌های چینی هم طعم چای را به خودشان نمی‌گیرند و برای دَم‌کردن انواع مختلف چای مناسب‌اند. منتها به اندازه قوری‌های سرامیکی قادر به حفظ گرما نیستند و زودتر خنک می‌شوند. به‌دلیل انتقال گرمای ضعیف‌ترشان هم اتفاقا برای دَم‌کردن چای سبز یا سفید مناسب‌اند. فقط اینکه ازلحاظ مقاومت به‌پای قوری‌های استیل نمی‌رسند. اما معمولا در مقایسه با سرامیک شکنندگی کمتری دارند.اگر قصد خرید قوری برای قرار دادن در دکور خانه ی خود هستید حتمی توجه کنید قوری ای که قوری که ظاهر زیبایی دارند و برای دکور خانه طراحی شده اند را انتخاب کنید قوری های سفید بهترین قوری هایی هستند که زیرا بدلیل رنگ زیبایی که دارند باعث جلب توجه شده و فضایی شیک را در دکوراسیون خانه ایجاد میکنند.

قوری های استیل

کتری قوری استیل

استیل جنس مقاوم‌تر و بادوام‌تری از سرامیک است. قوری‌های استیل چای را زود خنک نمی‌کنند و به‌ویژه برای دَم‌کردن چای کیسه‌ای مناسب‌اند.استیل همان فولاد ضدزنگ است که از ترکیب آهن و فلزات دیگر همچون کروم، نیکل، مولیبدن و تیتانیوم ساخته می‌شود. کتری استیل در مقایسه با کتری آلومینیومی مقاوم‌تر و بهداشتی‌تر است، ولی کمی دیر جوش می‌آید، اما نکته مهم آن که در انواعی از خرید قوری و کتری استیل غیراستاندارد که در بازار به‌وفور یافت می‌شود از سرب استفاده می‌شود که حتی در مقادیر کم سمیت بالا دارد و شناسایی آن توسط مصرف‌کننده غیر‌ممکن است.

 سماور

سماورهايي که اين روزها در بازار موجود هستند به دو دسته سماور برقي و سماور گازي تقسيم مي شوند که با توجه به کمبود برق و سفارش هرروزه به صرفه جويي در مصرف آن، بهتر است انواع سماورهای گازی را موقع خريد انتخاب کنيد. اين کار يک سود ديگر هم براي تان دارد و آن اينکه هزينه برق در کشور ما خيلي بيشتر از هزينه گاز است و شما با خريد يک سماور گازي، مي توانيد بار هزينه هاي پرداختي بابت مصرف انرژي در خانواده تان را کاهش دهيد. شما بايد هنگام خريد سماور گازي به يک نکته خيلي مهم توجه کنيد.
برخي از انواع اين سماورها، ترموکوپل ندارند و اين امر مي تواند يک امتياز منفي براي آنها محسوب شود. ترموکوپل، جريان گاز را در مواقع خاموش شدن سماور به علت وزش باد يا قطع موقتي گاز، کاملاً قطع و از انتشار گاز در منزل جلوگيري مي کند. حالا حساب اش را بکنيد که اگر شما يک سماور گازي فاقد ترموکوپل داشته باشيد، چه خطراتي مي تواند در کمين تان باشد! موقع خريد سماور حواس تان هم باشد که نوعي از آن را انتخاب کنيد که روي درپوشش دو دسته کوچک چوبي يا پلاستيکي براي بلند کردن اش وجود داشته باشد. بلند کردن درپوش سماورهايي که دسته ندارند، بسيار سخت است و حتي مي تواند باعث سوختن انگشتان دست شود.

چاي ساز

چاي سازهايي که در بازار ما به چشم مي خورند بيشتر از انواع پلاستيکي، سراميکي يا استيل هستند. بهانه کمبود وقت بهترين بهانه براي استفاده از اين کالاي برقي پرمصرف در بين مردم است که عذر چندان موجهي هم به حساب نمي آيد! تجمع رسوب آب روي آن و خوب دم نکشيدن و خوش طعم نشدن چاي از جمله دلايلي هستند که باعث مي شوند ما خريد اين محصول را به شما پيشنهاد نکنيم اما به هر ترتيب اگر قصد داريد که چاي ساز بخريد، بهتر است انواع استيل يا سراميکي آن را به انواع پلاستيکي اش ترجيح دهيد. برق، باعث حرارت ديدن دسته کتري يا قوري چاي ساز نمي شود. بنابراين خريدن چاي سازهايي که دسته شان پلاستيکي است، نمي تواند مشکل چنداني را براي تان به وجود بياورد.



چرا قوری و کتری را ست بخریم؟

کتری و قوری ها ست ساخته شده اند تا براحتی بتوانید کتری مناسب و شیک همراه با قوری که هم جنس مناسب دارد و هم بدلیل داشتن ظاهر زیبا و هماهنگ بودن با کتری انتخاب و خرید کنید هماهنگی همه ی وسایل ها در دکوراسیون خانه به شما کمک میکند دکوراسیون شیک و منظم داشته باشید پس اگر به دنبال دکوراسیون زیبا و شیک هستید و قصد دارید از همه ی وسایل ها در خانه ی خود داشته باشید پس سعی کنید همه ی وسایل ها را باهم ست و هماهنگ انتخاب کنید. کتری و قوری نیز یکی از بهترین وسایل ها در  دکوراسیون آشپزخانه هستند که در جنس و مدل های مختلف طراحی شده اند.معمولا در دکوراسیون امروزی مهندسان طراحی داخلی همه ی وسایل ها را ست انتخاب میکنند تا بتوانند از همه ی وسایل ها در خانه داشته باشند و در عین حال دکوراسیون منظم و شیک نیز  طراحی کنند. برای اینکه بتوانید ست زیبا و شیک قوری و کتری را انتخاب و خرید کنید در اینجا مدل های زیبا و پر فروش را قرار داده ایم تا بتوانید با توجه به سلیقه ی خود انتخاب و خرید کنید.

 نکاتی درباره خرید کتری و قوری

سایز: برای انتخاب  در هنگام خرید قوری و کتری سایز کتری یا قوری باید ببینید که در هر وعده معمولا چقدر چای درست می‌کنید. این را هم بدانید که هرچه سایز قوری و کتری کوچک‌تر باشد، چای زودتر آماده می‌شود.
دهانه: هرچه دهانه کتری گشادتر باشد، برای پرکردن و تمیزکردنش راحت‌تر خواهید بود.
درپوش: اگر درِ قوری به خودش وصل باشد، احتمال گم‌شدن یا ضرب‌دیدنش کمتر است.
دسته: دسته کتری بهتر است که از جنس‌های مقاوم در برابر گرما باشد تا اگر احیانا بدون دستکش کتری را بلند کردید دست‌تان نسوزد. طراحی دسته هم باید به‌شکلی باشد که برای بلندکردن کتری در حالت پر راحت باشد.
سوت: بعضی کتری‌های روگازی سوت‌دارند. یعنی آب که جوش آمد با سوت خبرتان می‌کنند. منتها صدای سوت‌شان می‌تواند گوش‌خراش باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد