راهنمای خرید مبل راحتی جدید

راهنمای خرید مبل راحتی جدید

راهنمای خرید بهترین مبل راحتی جدید

خرید مبل

در بیشتر خانه های امروزی دیگر استفاده از پشتی ها کنار گذاشته شده و معمولاً تمام خانواده ها از مبلمان برای قسمت پذیرایی و نشیمن خانه خود استفاده می‌کنند. تفاوت سلیقه در بین افراد جامعه باعث ایجاد تنوع سبک و طرح مبلمان توسط تولید کنندگان شده است. شما با هر میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و هر سلیقه و سبکی که مدنظرتان است می توانید مبلمان مناسب منزل خود را پیدا کنید. ولی لازمه خریدن مبلمان خوب، داشتن اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و خصوصیات یک مبل خوب است و به همین دلیل با مطالعه راهنمایی های لازم در مورد خرید انواع مبل راحتی و کلاسیک جدید می توانید بهترین تصمیم گیری را در این زمینه داشته باشید.

مبل اقساطی

مبل ها انواع مختلفی دارند که در دسته مبل های کلاسیک، مبل های سلطنتی و استیل و مبل راحتی قرار می‌گیرند که هر یک از آنها دارای مدل های متنوع دیگری هم هستند. قیمت مبل را متریال سازنده آن اعم از چوب و یا اسفنج نشیمن، پارچه روکش و تعداد ست مبلمان تعیین می کند و به همین دلیل بهتر است هدف خود از خرید مبلمان را مشخص کنید تا تمامی فاکتورها را در نظر بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید تا رضایت کامل از خرید خود داشته باشید.

در این مطلب در رابطه با مبل راحتی و انواع مختلف آن صحبت خواهیم کرد و همان طور که می دانید مبلهای راحتی انواع مختلفی دارند که شامل مبل راحتی ال و مبل راحتی تاشو و همچنین مبل های راحتی به صورت کاناپه و لاوست هستند. یکی از پرطرفدارترین انواع مبل راحتی که در هر سبکی از خانه می توان از آن استفاده کرد مبل راحتی چستر است که با جذابیت و زیبایی ظاهری و لمسه کوبی های زیبایی که در آن به کار رفته است، ظاهر زیبایی به خانه شما می بخشد. ولی صرفاً داشتن ظاهر زیبا برای خرید مبلمان فاکتور کافی نیست و باید موارد دیگری را هم در خرید مدنظر قرار دهید .

خرید مبل راحتی

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک مبل خوب ویژگی های مختلف زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها استفاده از مواد خوب در ساخت آن است. به طور مثال چوبی که در ساخت کلاف مبل استفاده می‌شود باید از نوع مرغوب باشد تا توان تحمل وزن افراد و استفاده طولانی مدت را داشته باشد.

همچنین سطح مبل وقتی که رنگ آمیزی می شود باید کاملاً صاف و یکدست باشد. علاوه بر چوبی که در کلاف بکار می‌رود، جنس فوم و اسفنجی که در نشیمن استفاده می‌شود باید به اندازه کافی خوب باشد تا رضایت مشتری جذب شود و هنگامی که شما روی مبل نشست و برخاست می کنید احساس راحتی داشته باشید و برای بلند شدن دچار زحمت زیادی نشوید. همچنین باید پارچه ای که به عنوان روکش بر روی مبلمان قرار می‌گیرد جنس خوبی داشته باشد و علاوه بر زیبایی باید پرز ندهد و در موقع شستشو یا قرار گرفتن جلوی آفتاب به راحتی رنگ خود را از دست ندهد.

از دیگر ویژگیهای مبلمان خوب داشتن اتصالات قوی در پایه ها و بدنه مبل است و برای اینکه بتوانید این ویژگی را تست کنید می‌توانید با نشستن و بلند شدن روی مبل به صدای آن توجه کنید. نباید صدای جیرجیر بدهد و یا احساس عدم استحکام در بدنه مبل را داشته باشید و هر چه اتصالات محکم تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت و مدت زمان بیشتری برای شما کار می کند.

راهنمای خرید بهترین مبل راحتی جدید +مدل و قیمت

ابعاد استاندارد برای مبل راحتی

وقتی که تصمیم به خرید مبل راحتی گرفتید، باید علاوه بر زیبایی مبل به نکات دیگری هم توجه داشته باشید تا از خرید خود راضی باشید. یکی از آنها توجه به ابعاد استاندارد برای مبلمان است و اگر مبلی که خریداری می‌کنید با توجه به استانداردهای کلی در طول و عرض و ارتفاع ساخته شده باشد هم در استفاده از آن احساس راحتی خواهید داشت و هم چیدمان دکوراسیون منزل با قرار گرفتن آنها زیباتر میشود .

نشیمن و روکش مناسب مبل

انتخاب نشیمن برای مبلمان کاملاً سلیقه‌ای است اما بهتر است نشیمنی برای مبل خود انتخاب کنید که نه آنقدر سفت باشد که از نشستن بر روی آن احساس راحتی نداشته باشید و نه آنقدر نرم باشد که برای نشست و برخاست به زحمت بیفتید.

 همچنین پارچه استفاده شده برای روکش مبل باید جنس خوب و مرغوبی داشته باشد.

ساختار نشیمن مبل را، فوم یا اسفنجی که در قسمت نشیمنگاه و پشتی مبل قرار دارد تعیین می‌کند و به طور کلی دو نوع فوم در بازار وجود دارد که یکی فوم سرد و دیگری فوم گرم می باشد. فرم‌های گرم نرم تر هستند و خیلی زود شکل خود را از دست می‌دهند و دفرمه می‌شوند اما فوم های سرد دوام بیشتری دارند و طول عمر زیادی دارند.

تست بدنه مبل راحتی

توجه داشته باشید که قبل از این که خرید مبل خود را نهایی کنید حتماً بدنه مبلمان تست شود و در قسمت پایه ها و اتصالات کاملا استحکام برقرار باشد و لق نزند و همچنین از چوب خوبی در ساخت آن استفاده شده باشد . در این صورت، استفاده مداوم از محصول، به سلامت شما آسیب نخواهد زد و محصولی که خریداری می‌کنید دوام بیشتری خواهد داشت.

توجه به فضای در دسترس برای خرید مبل راحتی

با این که تمامی موارد گفته شده از نکات اصلی خرید مبلمان بودند، اما یکی از فاکتورهایی که باید در کنار تمام آنها به آن توجه کنید، در نظر گرفتن فضای در دسترس در خانه شما برای قرار دادن مبلمان است. بهتر است دقیقاً ابعاد و متراژ جایگاه مبل را انتخاب کنید، زیرا این فاکتور در تعیین فرم مبل راحتی و همچنین نحوه چیدمان آن و تعداد قطعه های ست تاثیرگذار است

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد