راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

یکی از ضروری ترین لوازم برای حمام و توالت بعد از شیرآلات و روشویی کابینتی، ست سرویس بهداشتی است.

زیرا خرید لوازم جانبی سرویس بهداشتی نه تنها به ایجاد نظم در فضای سرویس بهداشتی کمک می کند بلکه در حفظ بهداشت و سلامتی افراد خانواده نیز تاثیرگذار است.

اگرچه شاید خرید آن در مقایسه با سایر لوازم ساده تر بنظر بیاید اما با تنوعی که این روزها در بازار مواجه هستیم لازم است تا از نکات خرید آن مطلع باشید.

در ادامه مطلب با جزئیات این ست که از چه لوازمی تشکیل شده، چه تنوعی از آن در بازار وجود دارد و اینکه لازم است تا در هنگام خرید به چه نکاتی دقت کنید آشنا خواهید شد.

ست سرویس بهداشتی شامل چیست؟

اقلام تشکیل دهنده ست سرویس بهداشتی شامل موارد زیر است:

سطل زباله

جا حوله ای

جای دستمال کاغذی

فرچه

جا صابونی

جا مایع دستشویی

جا مسواکی

لیوان

آویزه حوله

اقلامی که در این جا ذکر شده کامل ترین حالت یک ست سرویس بهداشتی است. ممکن است در مدل های مختلف تعداد آنها کمتر باشد.

در هنگام خرید ست سرویس بهداشتی به ویژگی ضد آب بودن آنها دقت کنید چرا که تماس مداوم با حرارت و بخار آب باعث می‌شود تا به مرور زمان زیبایی اولیه خود را از دست بدهند.

نکات خرید ست سرویس بهداشتی

ضد آب بودن

جنس

مقاومت در برابر شوینده

اندازه

قابلیت شست و شو

رنگ و طرح

برند سازنده

۱. ضد آب بودن

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از ست سرویس بهداشتی به لحاظ جنس وجود دارد که ممکن است مصرف کنندگان صرفا بر اساس زیبایی ظاهری آنها را انتخاب کنند.

اما توصیه می‌شود تا به ویژگی ضد آب بودن آنها دقت کنید چرا که تماس مداوم با حرارت و بخار آب باعث می‌شود تا به مرور زمان زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. در این میان ست های ساخته شده از استیل، رزین، پلاستیک و پلکسی انتخاب اول هستند.

۲. جنس و کیفیت

انواع مختلفی از اکسسوری های بهداشتی به لحاظ جنس و متریال بکار رفته در ساخت آنها وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به اقلام پلاستیکی، برنجی، سرامیکی، رزینی و استیل اشاره کرد.

از میان آنها ست های برنجی دارای بالاترین قیمت هستند که از ظاهری لوکس برخوردار می باشند. بالاترین مقاومت نسبت به رطوبت و شوینده نیز متعلق به ست های ساخته شده از پلاستیک می باشد.

۳. مقاومت در برابر شوینده

علاوه بر خاصیت ضد آب بودن ست سرویس بهداشتی، لازم است تا در مقابل مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز از مقاومت کافی برخوردار باشد.

معمولاً ست های ساخته شده از جنس رزین و پلکسی دارای بالاترین مقاومت در برابر تغییر رنگ می باشند.

۴. اندازه

مسئله دیگر توجه به اندازه اقلام ست بهداشتی است که بایستی کاملا متناسب با فضای سرویس بهداشتی و کابینت روشویی آن انتخاب شود.

از آنجایی که معمولاً سرویس بهداشتی ها متراژ بالایی ندارند به خصوص در منازل آپارتمانی بایستی به دنبال اقلام کوچک و با ابعاد متناسب باشید.

۵. رنگ و طرح

راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

ستی را انتخاب کنی که به لحاظ رنگ و طرح کلی با کابینت و روشویی و یا حتی رنگ توالت فرنگی و یا وال هنگ همخوانی داشته باشد.

به این دلیل که این روز ها علاوه بر آینه روشویی و کابینت، توالت های ایرانی و فرنگی نیز در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند.

اگرچه رنگ های تیره انتخاب اول افراد علاقه مند به سبک های مدرن است اما توجه داشته باشید که رنگ های تیره و به خصوص مشکی سریعا لک گرفته و نیاز به تمیز کردن و برق انداختن مداوم دارند.

رنگ‌های روشن چون سفید نیز ممکن است اندکی دردسرساز باشد اما وقتی صحبت از بهداشت و نظافت در میان باشد رنگ سفید حرف اول را می زند. با این حال شما می‌توانید به دنبال رنگ های خنثی از طیف روشن باشید.

۶. برند سازنده

توجه به برند سازنده ست سرویس بهداشتی نیز از دیگر نکات مهمی است که بایستی به آن دقت کنید.

اگر چه خرید لوازم مارک و برند به معنای صرف هزینه بالاتر برای شما است اما دوام و طول عمر بیشتری را به شما ارائه می دهد.

با این حال اگر بودجه خرید شما محدود است توصیه می‌کنیم تا به سراغ برندهای داخلی و با قیمت میانه باشید.

در فروشگاه  جهازشیک شما تنوع بالایی از ست های سرویس بهداشتی را میتوانید تهیه کنید بهترین مارک های ایرانی میتوان لیمون و هومارا را نام برد . همچنین برند های مطرح ترکیه مانند okyanus یا arow را از فروشگاهما با بهترین قیمت میتوانید تهیه نمایید

ارزانترین ست سرویس بهداشتی

ارزانترین ست سرویس بهداشتی

به طور کلی قیمت اکسسوری های حمام و توالت بستگی به جنس، طراحی و برند سازنده آنها دارد. از آنجایی که اقلام این ست به طور مداوم در معرض رطوبت، شستشو و مواد شوینده قرار می گیرند، لذا توصیه می‌شود تا از خرید مدل‌های بی‌کیفیت خودداری نمایید.

چرا که پس از مدتی زیبایی اولیه خود را از دست داده و ناچار به خرید یک ست جدید می شوید.

خرید اینترنتی لوازم سرویس بهداشتی از فروشگاه آنلاین جهازشیک

محصولاتی که برای سرویس بهداشتی مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشند. برای تهیه محصولات باکیفیت خانه و آشپزخانه از جمله محصولات حمام و سرویس بهداشتی، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی جهازشیک کمک بگیرید. جهازشیک علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا، امکان مرجوعی کالا تا 7 روز و مشاهده نظرات سایر کاربران را هم برای شما فراهم می‌کند. همچنین در این سایت می‌توانید با مشاهده محصولات مختلف، بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی یا لوازم مناسب برای هر سبک دکوراسیون را انتخاب کنید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد