راهنمای انتخاب میز غذاخوری

راهنمای انتخاب میز غذاخوری

راهنمای انتخاب میز غذاخوری

راهنمای خرید میز و صندلی ناهارخوری

میز ناهارخوری یکی از وسایل بسیار ضروری و کاربردی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن محسوب می شود، زیرا در طول روز به منظور صرف غذا یا نوشیدنی چندین بار از آن استفاده می کنید، از این رو انتخاب یک میز استاندارد و مناسب یک عمر راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد، پس خرید میز ناهارخوری را با آگاهی لازم انجام دهید.

مواردی که در ذیل عنوان شده اند مهم ترین فاکتورهای انتخاب و خرید میز و صندلی ناهارخوری می باشند که باید از آن ها آگاه باشید:

میز و صندلی ناهارخوری

اندازه گیری فضا

قبل از این که نسبت به خرید میز غذاخوری اقدام نمائید، در ابتدا باید فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید. پس از اندازه گیری، با توجه به این که چند نفر قرار است از میز استفاده کنند و مدل مورد نظر به همراه صندلی چقدر فضا اشغال می کند باید سایز میز را تخمین بزنید.

انواع مدل میز غذاخوری دارای اشکال هندسی مربعی، بیضی، مستطیلی و گرد می باشند، از این رو بر اساس متراژ فضا نسبت به انتخاب شکل میز اقدام نمائید.

رعایت استانداردهای لازم

یک میز استاندارد باید با ظاهر فیزیکی شما هماهنگی داشته باشد. برای اطمینان از مناسب بودن میز می توانید پشت آن بنشینید و ارتفاع آن را بررسی کنید. سطح میز باید در زیر قفسه سینه قرار گیرد، اگر ارتفاع میز بسیار بلند یا کوتاه باشد هنگام صرف غذا اذیت خواهید شد، از این رو یک میز ایده آل باید از ارتفاع مناسب برخوردار باشد.

 جنس میز ناهارخوری

امروزه در ساخت میز ناهارخوری از متریال های مختلف نظیر چوب، پلاستیک، استیل، شیشه، پلیمر و پلی استر استفاده می شود. میز نهارخوری چوبی همانطور که از نامش پیداست از انواع چوب نظیر چوب توسکا، سفید، روس، راش و ممرز ساخته می شود.

در بین انواع چوب، چوب راش از مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار است، از این رو گزینه ای مناسب به شمار می آید. برخلاف چوب که مقاومت و استحکام قابل توجهی دارد، پلی استر استحکام چندانی ندارد و ممکن است به مرور زمان دچار ترک خوردگی و شکستگی شود.

قیمت میز ناهارخوری پلیمری به نسبت میزهای چوبی و پلی استر بالاتر است و از ویژگی های بارز آن می توان به مقاومت در برابر ضربه و نفوذ آب اشاره نمود. میزهای پلیمری جدیدترین مدل میز غذاخوری هستند که در اثر استفاده مداوم دچار آسیب نخواهند شد. میز ناهارخوری استیل نیز اصولاً پایه های فلزی دارد اما سطح میز از جنس شیشه می باشد.

میز ناهارخوری

هماهنگی میز با دکوراسیون منزل

میز ناهارخوری در مکان های مختلفی از منزل قرار می گیرد. برای مثال برخی افراد ترجیح می دهند میز ناهارخوری آن ها در گوشه دنج آشپزخانه باشد، برخی دیگر آن را در اتاق نشیمن قرار می دهند، در هر صورت انتخاب میز باید با توجه به نحوه چیدمان منزل صورت گیرد.

هنگام خرید میز باید به ابعاد، رنگ، تناسب فرم و ویژگی های ظاهری آن دقت شود؛ زیرا زمانی به دکوراسیون ایده آل دست خواهید یافت که تمام المان ها با یکدیگر تناسب و هارمونی داشته باشند.

 مقاومت میز غذاخوری

میز غذاخوری یک وسیله کاملاً کاربردی در منزل است، از این رو مقاومت آن بسیار حائز اهمیت می باشد. چهارچوب میز و مقاومت سطح آن در برابر عواملی نظیر خراشیدگی، سائیدگی، حرارت و رطوبت همیشه باید مد نظر قرار گیرد تا یک عمر با خیالی آسوده بتوان از آن استفاده کرد.

استحکام پایه های میز و نوع اتصال آن ها نیز موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برخی از پایه ها با استفاده از چسب چوب به میز متصل شده اند، برخی دیگر پیچ و مهره شده اند. مسلماً پایه های پیچ و مهره شده از دوام بالاتری برخوردارند و فشار بیشتری را می توانند تحمل نمایند.

جنس پارچه صندلی

با توجه به نوع سبک و پالت رنگی دکوراسیون فضا می توانید نسبت به انتخاب پارچه صندلی اقدام نمائید. روکش های چرمی بهترین گزینه برای صندلی میز ناهارخوری می باشند؛ زیرا عمر آن ها طولانی بوده و به راحتی می توان آن ها را تمیز کرد.

پارچه های مخمل انتخاب خوبی بدین منظور نیستند؛ زیرا به مرور زمان در اثر استفاده سطح آن ها سابیده می شود و تمیز کردن آن ها نیز به زحمت صورت می گیرد.

جنس پارچه صندلی

انواع میز ناهارخوری

همان گونه که قبلا اشاره شد، میز ناهارخوری در انواع مختلفی وجود دارد که براساس جنس به نمونه های مختلفی هم چون میزناهارخوری چوبی، استیل، فلزی، اسپرت و غیره تقسیم بندی می شود. در ادامه تصاویر انواع مدل میز ناهارخوری را با شما به اشتراک می گذاریم.

میز و صندلی نهارخوری چوبی

میز و صندلی های چوبی تماما از جنس چوب می باشند. در ساخت این میز و صندلی ها از چوب درختان گردو، بلوط، افرا و ساج استفاده می شود، به همین دلیل از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند.

قیمت این میز و صندلی ها به دلیل استفاده از چوب طبیعی بالا است. البته امروزه از ام دی اف نیز به جای چوب طبیعی در ساخت این میز و صندلی ها استفاده می شود. افرادی که بودجه کمی دارند می توانند انواع مدل های ساخته شده از ام دی اف را مشاهده و خریداری نمایند.

میز و صندلی نهارخوری چوبی

میز و صندلی نهارخوری کلاسیک

میز نهارخوری های کلاسیک معمولا از جنس چوب روس یا راش ساخته می شوند و منبت کاری و حکاکی های بسیار زیبایی بر روی آن صورت می پذیرد. از این میزنهارخوری معمولا در دکوراسیون های کلاسیک یا سلطنتی استفاده می شود و به نسبت سایر میز نهارخوری ها از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

میز و صندلی نهارخوری استیل و کلاسیک

میز و صندلی نهارخوری استیل

جنس بدنه این میز و صندلی ها از استیل براق و ضد زنگ می باشد. این میز و صندلی ها امروزه به المانی شیک و مدرن در دکوراسیون داخلی تبدیل شده اند و برخلاف سادگی، سبب ایجاد نمایی بسیار زیبا در منزل می شوند. رویه میزهای استیل عموما از شیشه می باشد، این میز و صندلی ها عمدتا قیمت بیشتری نسبت به نمونه های فلزی دارند.

عکس نکات خرید میز و صندلی نهارخوری

میز و صندلی نهارخوری مدرن

میزهای نهارخوری مدرن برخلاف انواع کلاسیک و سنتی، دارای منبت کاری و کنده کاری نمی باشند و معمولا در ساخت آن ها به جای چوب، از ام دی اف استفاده می شود. میز و صندلی های مدرن ظاهری ساده و شیک دارند و از قیمت پایین تری نسبت به میز و صندلی کلاسیک برخوردار می باشند.

میز و صندلی نهارخوری مدرن

میز نهارخوری کم جا یا تاشو

میزهای نهارخوری کم جا در واقع میزهای کوچک و جمع و جوری می باشند که قابلیت تاشو دارند، به این شکل که در صورت عدم نیاز به آن ها، می توان صندلی ها را داخل میز قرار داد، این گونه تنها میز پیداست و جای کمی اشغال می شود. این میزها از شکل و ظاهری بسیار زیبا برخوردارند و مخصوص منازل بسیار کوچک می باشند.

میز نهارخوری کم جا یا تاشو

میز و صندلی نهارخوری سبک روستیک

سبک روستیک در واقع به همان سبک روستایی اشاره دارد. در ساخت میز و صندلی هایی به سبک روستیک معمولا از تیرها و الوارهای چوبی استفاده می شود. این تیرها عموما ناهموار ساخته می شوند، جلا نخورده اند و رویه طبیعی چوب در آن ها قابل مشاهده می باشد.

این تلفیق سبب می شود تا میز و صندلی، قدیمی به نظر برسد. از این میز و صندلی ها معمولا در خانه هایی به سبک قدیمی و روستایی یا ویلاها و باغ هایی با طراحی روستیک استفاده می گردد.

بخوانید! چطور بهترین کمد لباسی پارچه ای را انتخاب کنیم؟

میز نهارخوری روستیک

میز و صندلی نهارخوری فلزی

میز و صندلی های غذاخوری فلزی معمولا از فلز ضد زنگ ساخته می شوند و دارای رویه شیشه ای می باشند. این میز و صندلی ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند معمولا در رستوران ها و تالارها مورد استفاده قرار می گیرند. البته می توان از آن ها در منزل نیز استفاده نمود. قیمت این میز و صندلی ها نسبت به سایر میزها ارزان تر می باشد.

میز و صندلی نهارخوری فلزی

میز و صندلی نهارخوری پلاستیکی

از میز و صندلی های پلاستیکی عموما در فضاهای باز مانند بالکن، تراس، حیاط یا بعضا در رستوران ها استفاده می شود. این مدل میز و صندلی ها انواع تاشو نیز دارند که می توان از آن ها هنگام مسافرت استفاده نمود. میز و صندلی های پلاستیکی در برابر آفتاب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار بوده و جا به جایی آن به سهولت انجام می پذیرد.

میز و صندلی پلاستیکی

مراکز خرید میز ناهارخوری

اگر به مراکز فروش انواع میز ناهارخوری مراجعه کنید با تنوع بالای جنس، رنگ، مدل و کیفیت مواجهه می شوید و با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید نسبت به خرید مدل دلخواه اقدام نمائید.

شهر تهران

اگر ساکن شهر تهران هستید با مراجعه به خیابان سهروردی شمالی، خیابان حسن آباد و خیابان دلاوران به راحتی می توانید انواع مدل ها را مشاهده کنید، زیرا از میز ناهارخوری کم جا و میز ناهارخوری دو نفره گرفته تا میزهای بزرگ 28 نفره همه با کیفیت های متفاوت در این مراکز فروش عرضه می شوند.

همچنین برندهای بیشماری در بازار وجود دارند که محصولات خود را با برترین کیفیت اما قیمت بالا به مشتریان عرضه می کنند. برای مثال برند کارتل یک برند تولید کننده انواع میز ناهارخوری در دنیاست که زیبایی محصولات آن بی نظیر است.

شهر اصفهان

بورس انواع مبلمان و میز و صندلی نهارخوری در اصفهان در رهنان می باشد. رهنان در واقع منطقه ای بین خمینی شهر و مرکز اصفهان می باشد و بازار وسیعی از مبلمان و میز و صندلی را شامل می شود.

تزئین میز ناهارخوری

تزئین میز غذاخوری برای برگزاری ضیافت ها و حتی دورهمی های خودمانی یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین تجربه ها می باشد. فراوانی و تفاوت سلیقه ها می تواند ایده های بسیار زیبا و دل انگیزی در این زمینه ایجاد کند.

در این قسمت، عکس هایی از تزئین میز غذاخوری را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم که استفاده از آن ها بدون شک چشم هر بیننده ای را خیره می کند. استفاده از این عکس ها می تواند ایده های نابی در ذهن شما تداعی کند.

گل و شمع دو جزء جدایی ناپذیر در طراحی میز غذاخوری می باشند که استفاده از آن ها می تواند فضای رومانتیکی ایجاد نماید. پس اگر به فکر چیدمان یک میز دو نفره هستید، از استفاده از این دو المان غافل نشوید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد