راهنما وطرز استفاده  استفاده از سرخ کن بدون روغن

راهنما وطرز استفاده استفاده از سرخ کن بدون روغن

راهنما و طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

همه ما می‌دانیم که یک پرس سیب زمینی سرخ‌کرده یا چند تکه فیله مرغ سوخاری چقدر خوشمزه و لذیذ است. اما باید بدانید که مصرف مداوم غذاهای سرخ‌شده می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. این روزها دستگاه‌هایی ابداع شده‌اند که می‌توانند سرخ‌کردن را برای شما راحت‌تر و سالم‌تر کنند. سرخ کن بدون روغن یکی از این موارد است که به شما اجازه می‌دهد غذاهای سرخ‌شده خود را با مصرف کمتر روغن طبخ کنید. اگر می‌خواهید در رژیم غذایی خود تحول ایجاد کنید و غذاهای متنوع را بپزید، بهتر است به فکر خرید یک سرخ کن بدون روغن باشید. دقت کنید که نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن روی کیفیت و طعم غذاهای شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت. بنابراین بهتر است قبل از خرید آن، درباره استفاده از سرخ کن بدون روغن اطلاعاتی کسب کنید. ما اینجا هستیم تا شما را برای به‌کاربردن این دستگاه راهنمایی کنیم.

آشنایی با سرخ کن بدون روغن

این دستگاه از یک محفظه اصلی، یک قابلمه، یک سبد، دسته‌های عایق و پنل کاربری بهره می‌برد. نحوه کار سرخ کن بدون روغن به این شکل است که به‌جای طرخ‌شدن غذا با روغن، این کار با گردش سریع هوای گرم انجام می‌شود. هوا با سرعت بالا در محفظه داخلی دستگاه به گردش درمی‌آید و باعث سرخ‌شدن و برشته شدن لایه بیرونی غذای شما می‌شود. این گردش هوا به‌طور یکنواخت انجام می‌شود که باعث افزایش کیفیت غذای سرخ‌شده می‌شود. شما باید غذای مورد نظر را درون سبد داخل محفظه قرار دهید و سپس برنامه غذایی مورد نظر یا تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنید. در مدل‌های بسیاری امکان انتخاب دما و زمان برای شما فراهم شده است.

مزیت مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن این است که نیازی به استفاده از روغن زیاد نخواهید داشت و کار سرخ کردن را می‌توانید با روغن بسیار کم نیز انجام دهید. سرخ کن معمولی برای اینکه غذای شما را سرخ و برشته کند نیاز به مصرف روغن بالا خواهد داشت. به همین دلیل کالری و چربی بیشتری دریافت خواهید کرد.

نکاتی که قبل از استفاده از سرخ کن بدون روغن باید توجه کنید

  • همیشه مواد غذایی را درون سبد قرار دهید. این کار اجازه می‌دهد تا هوای گرم به‌خوبی در اطراف غذا گردش کند و از جذب بیش‌ازحد روغن جلوگیری شود.
  • هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید، سروصدایی ایجاد خواهد شد که بهتر است آمادگی آن را داشته باشید.
  • بهتر است هر چند دقیقه یک‌بار مواد غذایی را زیر و رو کنید تا از پخت یکنواخت تمام زوایای غذا مطمئن شوید.
  • اگر میزان خاصی از برشته‌شدن غذا را در نظر دارید، می‌توانید سبد سرخ‌کن را بیرون بکشید و غذا را چک کنید. شما می‌توانید این کار را در هر مرحله از پخت انجام دهید. یادتان باشد که نیازی به خاموش‌کردن دستگاه نخواهید داشت، زیرا وقتی سبد را خارج می‌کنید، دستگاه به‌طور خودکار عملکرد خود را متوقف می‌کند.
  • وقتی می‌خواهید در کشویی سرخ‌کن را ببندید کاملا آن را تا انتها فشار دهید. اگر دستگاه درست بسته نشود، فرایند پخت شروع نمی‌شود.
  • فرایند پخت غذا در سرخ کن بدون روغن بسیار سریع‌تر از حالت معمولی است. این یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه به شمار می‌رود. دقت کنید که هرچه غذا در سبد کمتر باشد، زمان پخت نیز معمولا کمتر خواهد بود. 
  • اگر می‌خواهید غذای شما زیاد برشته و قهوه‌ای نشود، می‌توانید دما را کمی کمتر از دستورالعمل آن تنظیم کنید. انتخاب میزان دما و برشتگی به سلیقه شما بستگی دارد. اما پیشنهاد می‌کنیم دفترچه راهنمای دستگاه و نیز دستور غذای خود را با دقت بخوانید.

آیا باید قبل از استفاده از سرخ کن بدون روغن دستگاه را گرم کنیم؟

اگر با فر یا آون توستر کار کرده باشید، می‌دانید که معمولا برای پخت غذا در این دستگاه‌ها نیاز دارید که از قبل دستگاه را روشن و گرم کنید. سرخ کن بدون روغن به زمان زیادی برای گرم‌کردن از قبل نیاز ندارد. فقط کافی است که چند دقیقه قبل از اینکه غذا را درون آن قرار دهید، آن را روشن و گرم کنید. برخی از مدل‌ها چراغ نشانگری دارند که گرم‌شدن دستگاه را به شما اطلاع می‌دهند. البته باید بدانید که همیشه نیازی به گرم‌کردن پیش از استفاده نخواهید داشت و می‌توانید مواد غذایی را همان ابتدا درون دستگاه قرار دهید. این کار بستگی به سلیقه شما دارد. البته بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه خود را بخوانید تا متوجه شوید که گرم‌کردن از قبل برای آن ضروری است یا خیر. همچنین می‌توانید هر دو روش را امتحان کنید و ببینید که کدام‌یک نتیجه بهتری به همراه دارد.

هنگام استفاده از سرخ‌کن بدون روغن از این اشتباهات اجتناب کنید

۱. از روغن زیاد استفاده نکنید

بهتر است هنگام کار کردن با سرخ کن بدون روغن برای استفاده از روغن زیاد سخاوتمند نباشید. روغن اضافی در محفظه دستگاه جمع می‌شود و اگر این میزان بیش‌ازحد باشد، ممکن است دود کند و روی کیفیت نهایی غذا تاثیر بگذارد. به‌طور کلی اگر خود غذا میزانی چربی دارد (مانند پوست مرغ یا چربی گوشت) ممکن است اصلا به روغن نیازی نداشته باشد. اما می‌توانید برای سرخ‌کردن سبزیجات از مقدار کمی روغن استفاده کنید تا خوش‌رنگ و برشته شوند.

۲. روغن را به محفظه دستگاه اسپری نکنید

شاید این ایده درست به نظر برسد، اما نباید این کار را انجام دهید. محفظه سرخ‌کن از پوشش نچسب بهره می‌برد به همین دلیل اسپری‌کردن به آن فایده‌ای ندارد و در طول زمان نیز ممکن است به بدنه داخلی ظرف آسیب برساند. به‌جای اینکه به محفظه روغن اسپری کنید، بهتر است روغن را مستقیما به مواد غذایی بمالید. همچنین یادتان باشد که غذاهای منجمدی که از قبل سرخ شده‌اند، نیازی به روغن‌مالی مجدد نخواهند داشت.

۳. کشوی دستگاه را زیاد پر نکنید

هرچه قطعات مواد غذایی کوچک‌تر باشند، راحت‌تر و سریع‌تر سرخ می‌شوند. ممکن است فکر کنید پرکردن محفظه می‌تواند کار شما را سریع‌تر راه بیندازد، اما باید بدانید که اگر محفظه بیش‌ازحد پر شود، کیفیت سرخ و برشته‌شدن مواد کاهش پیدا می‌کند.

۴. تکان‌دادن سبد را فراموش نکنید

پیشنهاد می‌کنیم که به‌طور منظم سبد حاوی مواد غذایی را زیر و رو کنید. این کار به شما امکان می‌‌دهد تا همه‌جای غذا به‌طور یکنواخت در معرض گرما و هوای گرم قرار بگیرد. می‌توانید هر چند دقیقه یک‌بار این کار را انجام دهید تا به برشتگی فوق‌العاده و طعم لذیذ دست پیدا کنید.

۵. محتویات داخل محفظه را مستقیما داخل کاسه نریزید

برای اینکه غذای پخته‌شده را بیرون بیاورید، بهتر است از انبر یا قاشق استفاده کنید. روغن اضافی غذا زیر سبد جمع می‌شود بنابراین اگر سبد را مستقیما درون یک ظرف خالی کنید، روغن آن هم خارج می‌شود که می‌تواند غذا را بیش‌ازحد چرب کند و کیفیت آن را کاهش دهد.

۶. به‌طور کامل به تایمر اعتماد نکنید

گفتیم که سرخ‌کن‌های بدون روغن یک پنل کاربری و نمایشگر دارند که زمان باقی‌مانده را به شما نشان می‌دهد. بهتر است در کنار استفاده از تایمر دستگاه، خودتان نیز زمان را کنترل کنید تا کاملا میزان برشتگی غذا را تنظیم کنید.

۷. محفظه داغ را روی میز قرار ندهید

کشوی سرخ‌کن بعد از اتمام کار مانند یک تابه داغ است. بنابراین بهتر است آن را روی سطوح بدون محافظ قرار ندهید. همچنین یادتان باشد که برای خارج‌کردن کشو، دسته آن را بگیرید و آن را روی یک سطح نسوز و پارچه‌ای قرار دهید. 

چه غذاهایی را در سرخ کن بدون روغن می‌توان طبخ کرد؟

  • غذاهای منجمد از قبل سرخ‌شده؛ به‌طور کلی غذاهای فریزشده یا غذاهایی که تکه‌های کوچکی دارند، درون سرخ‌کن بسیار ترد و جذاب خواند شد. این موارد برای دانشجویان یا تغذیه بچه‌ها در مدرسه بسیار مناسب است.
  •  مرغ سرخ‌شده، پنیر سرخ‌شده و حتی غذاهای دریایی در این دستگاه طعم و ظاهر فوق‌العاده‌ای خواهند داشت.
  • کبابی‌کردن سبزیجات؛ شما می‌توانید سبزیجاتی مانند کدو حلوایی، کلم بروکلی، کلم بروکسل را با کیفیت بالا در سرخ‌کن برشته کنید.
  • سرخ‌کردن سیب‌زمینی در این دستگاه می‌تواند بسیار سالم‌تر باشد و همچنان مزه جذاب خود را حفظ کند.
  • بال مرغ سرخ‌شده در این دستگاه بسیار سریع و خوشمزه تهیه می‌شود. چربی پوست بال نیز به شما امکان می‌دهد تا نیازی به استفاده از روغن نداشته باشید.

حالا که نحوه کار با سرخ کن بدون روغن را دانستید، پیشنهاد می‌کنیم «بهترین سرخ کن های بازار» را بشناسید.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

کاربرانی که به دنبال طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس هستند احتمالا برای بار اولشان است که از این لوازم خانگی استفاده می کنند. همه ما باید نحوه کار با سرخ کن بدون روغن را یاد بگیریم تا بهترین غذاها را بپزیم. در این نوشته ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا در این راه به شما کمک کنیم.

طرز استفاده سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن بدون روغن از هوای گرم استفاده می کند و این چیزی است که این دستگاه را متمایز می کند. آنها به طور کلی فرهای کوچک و قدرتمندی هستند. در واقع این دستگاه ها سرخ کن نیستند.

سرخ کردن به فرایندی اشاره دارد که مواد غذایی در روغن داغ غوطه ور می شوند اما سرخ کن ها با استفاده از هوای داغی که توسط المنت های گرمایشی تولید می شود گرما را به اطراف غذا هدایت می کند تا پخت به صورت یکنواخت انجام شود. از آنجا که این سرخ کن ها مانند مایکروفر عمل می کنند غذاهایی را تحویل شما می دهند که ترد و خوش رنگ هستند.

سرخ کن ها نسبت به سرخ کردن های عمیق تر، روغن کمتر (یا بدون روغن) استفاده می کنند، روغن داغ را روی پوست یا لباس شما پرتاب نمی کند بنابراین ایمن تر است و منجر به کثیفی روی گاز و دیوارها و در نتیجه فرایند تمیز کاری طولانی نمی شود. شما می توانید به غیر از چند مورد جزئی (مانند مرغ کامل) اکثر غذاها را با آن درست کنید.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس

انوع سرخ کن بدون روغن

رایج ترین نوع سرخ کن بدون روغن در بازار، سرخ کن ها بدون روغن سبدی هستند که شبیه یک قهوه ساز با یک سبد قابل جابجایی است. این نوع دستگاه تنها یک عملکرد را دارد و آن هم سرخ کردن غذاها با هوای داغ است. همچنین می توانید سرخ کن های بدون روغن همه کاره ای مانند Beville، Cuisinart و غیره پیدا کند که شبیه توستر هستند و سرخ کردن تنها یکی از کارهایی است که انجام می دهند (دارای عملکردهای دیگری مانند پخت آهسته، گریل کردن و غیره هستند). آنها همچنین نسبت به سرخ کن ظرفیت بیشتری دارند.

انوع سرخ کن بدون روغن

نحوه کار سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن بدون روغن مانند یک مایکروفر کار می کند اما دارای اندازه کوچک و در عین حال قدرتمند است و می توانید در آن غذاهای سرخ شدنی خود را تهیه کنید. این دستگاه ها برای درست کردن غذاهای کبابی مناسب نیستند. المنت گرمایشی مسئول تولید هوای داغ است و به همین دلیل بالای سرخ کن همیشه داغ ترین نقطه خواهد بود. فن هوای گرم را به اطراف غذا هدایت می کند تا پخت یکنواختی را فراهم کند. Phillips fryer دارای سبد مشبکی است بنابراین هوا از هر طرف به غذا برخورد خواهد کرد.

نحوه کار سرخ کن بدون روغن فیلیپس

بعد از خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس چه چیزی را دریافت می کنم؟

بعد از باز کردن بسته بندی تمام اجزای قابل جدا شدن را مشاهده خواهید کرد که احتمالا شامل یک سبد، یک سینی خواهد بود که آنها را می توانید بشویید و خشک کنید.

سرخ کن بدون روغن خود را روی یک سطح مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و باید از دیوار پشت خود فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید که بالای دستگاه داغ خواهد بود بنابراین باید از طرف بالا فضای کافی برای تهویه وجود داشته باشد. سرخ کن خود را جایی قرار دهید که گرمای پشت دستگاه به طور مستقیم به پریز برق هدایت نشود چون خطر آتش سوزی را ایجاد می کند.

توصیه می کنیم قبل از اینکه غذاهای خود را در دستگاه بپزید به مدت 10 دقیقه آن را خالی روشن کنید تا بوی بدی که ایجاد می کند به غذای شما انتقال داده نشود. بنابراین پنجره ها را باز کنید. بعد از انجام این کارها شما آماده غذا درست کردن هستید.

نکات مهمی که هنگام استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس باید در نظر داشته باشید

همیشه از سبد دستگاه استفاده کنید. این سبد اجازه می دهد تا هوای گرم در اطراف غذا گردش کند و همچنین از قرار گرفتن غذا در روغن اضافی جلویری می کند.

صدای سرخ کن بدون روغن نسبتا بلند است، پس نگران نباشید.

لازم است هر چند وقت یکبار سبد را تکان دهید یا غذا را برگردانید.

شما می توانید برای بررسی غذا در هر مرحله ای سبد را بیرون بکشید و نیازی به خاموش کردن دستگاه نیست. هر بار که سبد خارج می شود دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می شود.

بر همین اساس مطمئن شوید که سبد یا کشو را تا انتها به داخل بدنه فشار داده اید در غیر این صورت دستگاه روشن نمی شود.

غذا سریعتر از آنچه که عادت کرده اید پخته می شود. این یکی از بهترین ویژگی های سرخ کن بدون روغن است. دفترچه راهنمای سرخ کن احتمالا جدول مفیدی از از زمان و دمای پخت غذاهای معمولی را ارائه خواهد کرد. هر چه سبد کوچکتر باشد زمان پخت کمتر خواهد بود. هر چه غذا بیشتر باشد زمان پخت طولانی تر خواهد بود.

ممکن است به دمای کمتری نیاز داشته باشید. بسیاری از دستورالعمل های سرخ کن بدون روغن به تنظمات دمای پایین تری نسبت به همتایان معمولی خود نیاز دارند.

 

کدام ظرفیت سرخ کن برای من مناسب است؟

نکته اینجاست که شما نمی توانید مقدار زیادی غذا را در سرخ کن های بدون روغن درست کنید. اگر با این موضوع کنار می آیید به صورت بهتری با دستگاه خود رابطه خواهید داشت.

سرخ کن با ظرفیت 1.75 تا 3 لیتر برای تهیه غذای 1 تا 2 نفر مناسب است. انتظار باقی مانده هم نداشته باشید. حتی سرخ کن های بدون روغن بزرگ 4 تا 5 لیتر اغلب نیاز دارند غذاهای زیاد را با چند بار بارگیری آماده کنند.

گرم کردن دستگاه هنگام استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

برخلاف برخی از فرها و مایکروفرها، سرخ کن نیازی به گرم کردن ندارد. برخی از مدل ها دارای چراغی هستند که نشان می دهد دستگاه از قبل گرم شده است. سازندگان توصیه می کنند که دستگاه خود را گرم کنید اما اگر دوست ندارید می توانید از آن صرف نظر کنید. در این حالت فرایند پخت تنها 3 تا 4 دقیقه طولانی تر خواهد شد. هر دو کار را انجام دهید و ببینید با کدام مورد بهترین نتیجه را می گیرید. ممکن است استفاده یا نکردن از گرم کردن دستگاه به نوع غذایی که می پزید هم بستگی داشته باشد.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس : 10 کار اشتباه

در ادامه مقاله طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس ما به شما 10 کاری را توضیح خواهیم داد که با سرخ کن خود نباید انجام دهید.

از روغن زیاد استفاده نکنید

برای استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس شما نیازی به روغن ندارید اما اگر می خواهید استفاده کنید بهتر است روغن را در یک بطری اسپری بریزید. روغن اضافی و چربی خود غذا چکه می کند و در تابه زیر سبد جمع می شود.

در صورتی که روغن زیادی استفاده کرده باشید ممکن است روغن بسوزد و بوی نامطبوعی ایجاد کند. علاوه بر این موجب لکه های سیاه روی غذا می شود. همانطور که گفتیم شما به روغن نیاز ندارید با این حال یک روکش سبک از روغن برای سبزیجات می تواند به خوش رنگ شدن آن کمک کند.

سبد را چرب نکنید

به نظر می رسد که این ایده خوبی باشد که سبد را چرب کنید. اما این کار لازم نیست. سبدها دارای پوشش نچسب هستند و اسپری کردن روغن می تواند به مرور زمان به دستگاه شما آسیب برساند. به جای اسپری کردن روغن به سبد، غذای خود را در روغن بزنید و قبل از قرار دادن در سرخ کن با یک دستمال اضافه روغن را بگیرید. غذاهای یخ زده از قبل سرخ شده به این روغن کاری نیاز ندارند.

از روغن های نامناسب استفاده نکنید

روغن زیتون برای استفاده در دستگاه سرخ کن بدون روغن عالی نیست چون نقطه دود پایانی دارد. این روغن نه تنها در دمای بالا دود ایجاد می کند بلکه باعث ایجاد طعمی عجیب می شود. روغن نباتی، روغن بادام زمینی و سایر روغن های با نقطه دود بالا را انتخاب کنید.

سبد را با غذا پر نکنید

سرخ کن بدون روغن فیلیپس و یا دستگاه های سایر برندها دارای ظرفیت زیادی نیستند. بهترین نتیجه را زمانی دریافت می کنید که سبد را با غذا تلنبار نکنید. اضافه کردن یک مشت سیب زمینی دیگر بسیار وسوسه انگیز است اما به طور تجربی یاد خواهید گرفت که اگر مقدار سیب زمینی مناسبی را در دستگاه قرار دهید سریعتر پخته می شود و تردتر می شود.

از تکان دادن سبد غافل نشود

تکان دادن هر چند وقت یکبار سبد رد طول پخت و پز باعث می شود غذا به طور یکنواخت در معرض گرما قرار بگیرد که باعث قهوه ای شدن بهتر غذا می شود. بسیاری از دستورالعمل ها از شما می خواهند که سبد را هر 5 دقیقه تکان دهید. برای مواد خوراکی بزرگتر مانند تکه های ماهی یا مرغ به جای تکان دادن سبد، آنها را برگردانید.

محتویات داغ را در داخل کاسه خالی نکنید

برای بیرون آوردن غذاهای پخته شده از انبر یا قاشق استفاده کنید. روغن اضافی که در تابه جمع شده است را نباید در ظرف خود خالی کنید، این کار ممکن است موجب سوختگی شما و چرب شدن غذای شما شود.

هنگام استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس به تایمر اعتماد نکنید

بسیاری از سرخ کن های بدون روغن پنلی دارند که شما از طریق آن می توانید تایمر را تنظیم کنید. وقتی که زمان به سر می رسد دستگاه کار خود را متوقف می کند. در برخی مدل های این زمان سریعتر از آن چیزی که هست تمام می شود. بنابراین توصیه می کنیم که غذای خود را هر چند وقت یکبار بررسی کنید و در صورت عدم پخت مجدد تایمر را تنظیم کنید.

سبد داغ را روی میز قرار ندهید

سبد و تابه داغ را روی میز قرار ندهید. وقتی آنها را از دستگاه بیرون می آورد قسمت های پایینی داغی دارند. شما باید کشوی سرخ کن را از دسته بگرید و یک زیر تابه ای نسوز داشته باشید که بتوانید تابه را روی آن قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است به میز خود آسیب وارد کنید.

هنگام کار با سرخ کن بدون روغن فیلیپس پادکست گوش ندهید

صدای سرخ کن ممکن است برایتان بلند باشد و برای غلبه بر این صدا بخواهید پادکست گوش دهید. توصیه می کنیم در هنگام کار با سرخ کن بدون روغن خود این کار را انجام ندهید تا بتوانید کنترل بهتری روی دستگاه خود داشته باشید.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس : 10 کار اشتباه

نحوه تمیز کردن دستگاه بعد از استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس باید آن را تمیز کنید چون تجمع روغن روی دستگاه می تواند کثیفی های دردسرسازی را ایجاد کند.

می توانید به سادگی با استفاده از یک دستمال نرم اطراف و داخل دستگاه را بعد از سرد شدن تمیز کنید. اگر مدل ها دارای قطعات قابل جدا شدنی هستند که در ماشین ظرفشویی شسته می شوند بنابراین برای اطمینان از این موضوع دفترچه راهنمای دستگاه خود را چک کنید.

نحوه تمیز کردن دستگاه بعد از استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

چه غذاهایی را می توان در سرخ کن بدون روغن فیلیپس درست کرد؟

سرخ کن های بدون روغن از حرارت خشک استفاده می کنند بنابراین به غذاهایی فکر کنید که با حرارت خشک طبخ می شود (برای برشته شدن، پختن وسرخ شدن). در مقابل برخی غذاهایی که با حرارت مرطوب طبخ می شوند (جوش دادن، آب پز کردن و بخارپز کردن) ممکن است در سرخ کن جالب آماده نشوند.

سبزیجات: سبزیجات ریشه دار، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و غیره در دستگاه سرخ کن به خوبی آماده می شوند.

سیب زمینی: هر زمان که یک سیب زمینی (یا سیب زمینی خرد شده) را سرخ کن قرار می دهید بهترین عملکرد را دریافت می کنید.

بال مرغ: اگر به بال مرغ علاقه دارید می توانید مقدار زیادی از آن را در سرخ کن بدون روغن فلیپس درست کنید.

هات داگ: غذاهایی مانند هات داگ، سوسیس، همبرگر و موادی از این دست را می توانید به خوبی در سرخ کن بدون روغن سرخ کنید.

گرم کردن غذاها: اگر چند تکه پیتزای باقی مانده دارید یا می خواهید باقیمانده نهار یا شاما خود را گرم کنید می توانید از سرخ کن بدون روغن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس

آموزش پخت 20 نوع غذا با سرخ کن بدون روغن

صفر تا صد سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن چیست؟ چه‌طور کار می‌کند؟

سخن پایانی

سرخ کن بدون روغن می‌تواند حدود ۸۰ درصد چربی غذای شما را کاهش دهد. بنابراین این دستگاه یک  انتخاب مناسب برای ورزشکاران یا افرادی است که به دنبال برنامه‌های غذایی سالم هستند. همچنین اگر کودک یا نوجوان شما علاقه زیادی به غذاهای سرخ‌شده دارد، بهتر است از خرید سرخ کن بدون روغن غافل نشوید. استفاده از این دستگاه پیچیدگی زیادی ندارد، اما بهتر است نکات مهم قبل و حین استفاده از آن را با دقت رعایت کنید. این نکته‌ها به افزایش کارایی دستگاه و نیز نتیجه نهایی بسیار کمک می‌کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد